Menin mukavuusalueen ulkopuolelle ja voitin - lähinnä itseni!



Tämä päivä alkoi aurinkoisissa merkeissä. Oli Suurpilkkien ensimmäinen päivä Torniossa ja meidän ehdokkaiden ja tukijoukkojen oli puhe olla Tornionjoen jäällä aamupäivästä. Minä istuin kuitenkin kotona ja mietin: lähdenkö ensin Tornion kaupungin kirjastoon Tarinaniskennän aluekilpailuun? 

"Pitää mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle". Näinhän sitä sanotaan, mutta teepä se! Tänään minä tein sen. Kävin viemässä vaaliesitteeni pilkkipaikalle ja sopersin jotain "pitää mennä yhteen tapaamiseen" ja hävisin paikalta sen enempiä yksityiskohtia kertomatta. Ajoin kirjaston pihalle ja marssin ovesta sisään. Siellä odotti tuvallinen väkeä, kahvit oli katettu pöydälle ja tunnelma oli odottavainen. Minäkin rauhoitun. Paikalla oli myös tuttuja kasvoja.

Täytin ilmoittautumislomakkeen ja sinetöin sillä menemiseni lavalle arvotussa järjestyksessä. Kerroin 7 minuutin tarinani, jonka olin kertonut lähinnä vain omille tutuilleni. Luotin tarinaan. Olin sen itse kokenut ja se oli minun.

Rapean tunteroisen jälkeen, ensin yleisöäänestyksen ja sitten tuomariäänestyksen jälkeen, minut nimettiin voittajaksi Tarinaniskennän SM-kilpailun Aluekilpailussa 2015!

Kärsämäki kutsuu kesällä 2015! Siellä pääsen loppukilpailuun ja mittelöimään Suomen mestaruudesta.

Taas olen yhtä kokemusta rikkaampi. Kyllä kannatti. Voittaa itsensä.

Raija

Kommentit